Thursday, 19 September 2013

Allah bagi dugaan , sebab Allah sayang kau .



Assalamualaikum hai ,

Kenapa semua ni jadi kat Ina ? Kenapa ?
Ina dah tak tahan . Sungguh . Tolong faham Ina .
Ina mohon , tolong . Tolonglah .

Kenapa ? Kenapa setiap hari ada nama dia ?
Ina benci nama dia .
Ina geli bila dengar nama dia .
Ina jijik bila dengar nama dia .

Ina , kalau suka , Ina akan suka betul2 .
Kalau sayang , Ina akan sayang betul2 ,
Kalau jaga , Ina akan jaga betul2 ,
Kalau benci , Ina akan benci betul2 .
Kalau dah benci betul2 , tak mustahil Ina pandang orang tu , lagi hina dari sampah .

Ina benci , Ina benci ,
Orang mempermainkan perasaan Ina .

Hebatkah kalau buat macam tu ?
Konon kacak sangatlah buat macam tu ?
Konon bijak sangatlah buat macam tu ?
Konon hot sangat lah buat macam tu ?
Konon perempuan tergila-gilakan sangat lah buat macam tu ?
Eeeee .

Please . Open your eyes . Sedar diri sikit .

Semua ni sampah .
Sampah .
Sampah yang menggelikan .
Sampah yang menjijikkan .

Hari-hari Ina kena jumpa dia ,
Ina kena dengar nama dia ,
Ina kena dengar cerita pasal dia ,
Ina bosan .
Ina meluat .
Tak faham ke ?

Ya Allah , Ina rasa macam nak menangis ,
Ina rasa macam nak meraung ,
Ina rasa macam nak lari dalam semua ni ,
Tapi ? Siapa dengar Ina ?
Siapa dengar rintihan Ina ?



Hati ni ,
Terobek .
Hari demi hari .

Jiwa ni .
Kosong .

Hari Ina dulunya ceria .
Hari Ina dulunya , mengukirkan setiap senyuman ,
Hari Ina dulunya , penuh dengan gelak tawa ,
Tapi ? Tapi ?
Sejak hadirnya sampah di dalam hidup Ina ?
Ina hilang semua .

Kenapa Ya Allah ,
Apa salah Ina .

Ina malu ,
Ina malu , Ya Allah ,
Kawan-kawan cakap pasal Ina ,
Memang Ina tak dengar ,
Tapi , ye lah kan manusia .

Mana Ina nak letak muka ni ?
Mana Ina nak tutup muka ni ?
Ya Allah .

Malunya . Malunya .

Semalam , hari Ina penuh dengan gelak tawa ,
Tiba-tiba seorang makhluk Allah ,
Datang dengan penuh gah ,
Datang dengan penuh menyakitkan hati ,
Hadir di depan meja Ina ,
Menyebut nama sampah .
Hati ni , patah .
Senyuman Ina ,
Pudar ,
Semakin pudar ,
Akhirnya ,
Tiada senyuman .

Pergi ,
Jauhkan diri ,
Lantaklah ,
Kau buat hal kau , aku buat hal aku .
Kau sampah .

Aku benci kau .
Aku menyesal kawan dengan kau .
Aku menyesal pernah berbual dengan kau .
Aku menyesal pernah mesej dengan kau
Aku menyesal pernah call dengan kau .
Aku benci kau sampah .
Bukan sebab kau sampah ,
Tapi perangai kau yang busuk ,
Menjadikan perangai kau macam sampah .
Aku benci kau .

Aku benci kau , sampah .
Sampah yang musnahkan hari-hari ceria aku .
Sampah yang musnahkan gelak tawa aku .
Sampah yang musnahkan senyuman yang terukir di bibir aku .
Aku benci kau , sampah .

Ina nak jerit ,
Lepaskan semua ni ,
Dekat sampah .
Tapi ?
Macam mana ?
Ina nak tengok muka dia pun meluat .

Seriously , Ina kawan dengan sampah dulu , sebab Ina tengok dari jauh , dia baik . Muka biasa - biasa . Tak ramai perempuan yang dekati dia .

Tapi ?
Sekarang jadi apa ?
Perasan dah ?
Lupa diri ?
Mana hilangnya 'innocent' dalam diri kau , sampah ?
Mana ?
Jangan acaca 'playboy' sangat .
Ramai yang meluat .
Eh , please .

Memang betul kata walid ,
Lelaki ni mudah perasan .

Hari ni ,
Ina akan mulakan hidup Ina balik ,
Macam dulu ,
Penuh gelak tawa ,
Penuh dengan senyuman .

Alhamdulillah ,
Ina dikurniakan dengan ,
Satu keluarga yang bahagia ,
Walid pendengar setia ,
Ummi suka bercerita , pemberi nasihat ,
Humaira , kembar Ina , sahabat sejati Ina ,
Danish , hmm yang ni , Ina tak tahu nak letak apa :p
Kamaliya , menyakitkan hati , mudah disakiti , tapi baik .

Alhamdulillah ,
Ina dikurniakan dengan ,
Kawan-kawan yang setia , baik .
Mereka ada masa Ina mengharungi masalah ,
Termasuklah incident sampah ni .

Sahabat Ina , Bestie Ina , Girlfriend Ina ,
Lesbo Ina ,
Sally , pendengar setia ,
Husnul , pelawak ,
Boleh menangis duduk sebelah diyorang ni .
Serious . Nangis sebab gelak . xD Hahahaha .

2 KAA ,
Sentul , menyakitkan hati ,
Haiqal Hussein , pendiam ,
Haziq PA , pendengar setia, baik ,
Aiman , sangat menyakitkan hati ,
Amirul Haziq , krik krik ,
Farizd , Ali kuat ,
Amir , cili boh ,
Wan , lagi krik krik ,
Abe , adik angkat 2 KAA ,
Mole , penuh menyakitkan hati ,
Nauwar , Fakhrushy , Dzul Iman ,
Penuh dengan gelak ketawa ,
Pak lawak .

Ija , pelayan kerenah Ina ,
Rifhan , penuh dengan cerita ,
Shahida , si genius ,
Atikah , molek sungguh ,
Balqis , keturunan Raja Brunei ,
Hani , pendiam tapi baik ,
Awin , si kecil :p ,
Izzah , chef tersohor KAA ,
Farah , penasihat KAA ,
Nadia , pendiam ,
Cek Pia , penuh dengan makanan ,
Anis , chef caramel ,
Idayu , pengawa tegas ,
Ain , pengawas lucu ,
Syida , pengawas tegas dan baik ,
Najiha , penuh dengan gelak ketawa ,
Chok-yu , serious , tapi baik .

Allah bagi dugaan , sebab Allah sayang Ina .

Terima kasih , semua . Penyeri hidup Ina :D

My Family ,
Sally & Husnul ,
2 KAA ♥

Just for this today ,
Smile and smile ,
Laugh and laugh ,
Its me .
Yeah !

Bye , assalamualaikum .

p/s : Never give up

 



 






3 comments:

  1. Sis..I pray all the best for you...kuatkan semangat wlaupun kaki payah nak teruskan langkah...InshaAllah, satu hari nti, happiness will be yours..Amin

    ReplyDelete
  2. Sabar .. Allah yang mendengar rintihan kau ... Allah itu kan Maha Mendengar ... Mungkin dia ditakdirkan kerana Allah nak kau kuat hadapi segala dugaan ... Siapa tahu , mungkin satu hari nanti walau sebesar mana jua dugaan itu , kau tetap sabar menghadapi dan mungkin dengan kesabaran itu munculnya satu kurniaan Allah yang selama ini kau tak tahu ... Wallahua'lam ...
    Kalau perlu menangis , menangislah sepuasnya ... Jangan pendam ... Tak elok untuk diri kita ...

    ReplyDelete
  3. @ Cik Alynn : Terima kasih . Amin Ya Rabbalalamin...

    @FaRah : Terima kasih Farah . Nasihat kau berguna sangat . Inshaallah aku nangis sepuas-puasnya kalau aku dah tak tahan lagi

    ReplyDelete

Terima kasih sebab sudi komen dekat entri Ina :)